Ölands Brukshundklubb hundseniorer

Ölands Brukshundklubb

29 apr 202429 apr 2024

Ölands BrukshundklubbÖlands Brukshundklubb

Är du senior och gillar hundar? Saknar du gemenskapen med andra hundmänniskor? Saknar du din gamla hund? Eller behöver din hund aktiveras?

Välkommen till Ölands Brukshundklubb Hundseniorer 65+

Ölands Brukshundklubb hundseniorer

På torsdagar under våren och försommaren 2024 träffas vi och pratar hund, promenerar, fikar och njuter i trevligt sällskap av två och fyrbenta vänner. Helt kravlöst och utan kostnad.

Vi varvar promenader i stad och skog med aktiviteter i vår klubbstuga i Västra Sörby. Promenaderna råddas ibland av Karin Davidsson som själv kör rullstol så då funkar det fint om du med rollator eller rullstol vill följa med oss på rundan. När vi träffas på klubben finns möjligheter att träna hunden på vår härliga anläggning om du vill prova.

Aktuell info om träffarna hittar du på Ölands Brukshundsklubb Facebook eller här på hemsidan.

Lär känna oss och våra hundar i klubbstugan i Västra Sörby den 11/4 klockan 12-14.

Därefter träffas vi följande datum klockan 12-14:

18/4 promenad i Borgholm. Vi träffas vid Kay Wieståls park.

25/4 klubbstuga

2/5 promenad i Halltorps Hage. Sväng ner vid skylten Ekerum, Halltorps Hage, fortsätt rakt fram och följ vägen (ner mot campingen). Sväng vänster in på Golfbyvägen och direkt höger in på parkeringen för Reservatbesökare (gratisparkering) Här möter Lotta mfl upp.

16/5 klubbstuga

23/5 promenad

30/5 klubbstugan

6/6 promenad

13/6 klubbstuga

20/6 klubbstuga

Plats för promenaderna meddelas på Facebook och hemsida inför varje promenad.

Anmälan sker genom sms till Lotta Engelholm 0703210424 senast 3 dagar innan aktuell dag.

Det här delfinansieras av Borgholms kommun med ett aktivitetsstöd för seniorer, boende i Borgholms kommun, med inriktning kultur och hälsa.