Svart riesenschnauzerhuvud framför blommande träd

Kongresshandlingar 2024

Kongress 2024

09 apr 202409 apr 2024

Kongresshandlingar inför Svenska Brukshundklubbens ordinarie kongress 2024 är nu färdigställda och presenteras här på förbundets hemsida.

Kongressen 2024

Den 25 – 26 maj (söndag reservdag) genomför Svenska Brukshundklubben 2024 års ordinarie kongress, en kongress som genomförs i digitalt format denna gång.

Kongressen är Svenska Brukshundklubbens fullmäktigemöte vid vilket distrikt och rasklubbar deltar med delegater som representerar alla Brukshundklubbens medlemmar.

Handlingar

Kongresshandlingarna innehåller bland annat verksamhetsberättelse för 2023, inlämnade motioner, verksamhetsplan med fokusområden, förbundsstyrelsens förslag, revisionsberättelse (läggs ut när revisionen är klar) och valberedningens förslag till förbundsstyrelse.

Kongresshandlingarna finns att läsa här.