Busig pudel

5 tillfällen5 tillfällen

1750 kr1750 kr

Vällingby Brukshundklubb Vällingby Brukshundklubb

Vällingby Brukshundklubb | HundägarsektorVällingby Brukshundklubb | Hundägarsektor

Inställt. Fortsättningskurs i till dig med hund med god vardagslydnad som vill utmana sig att klara mer klurigare lära sig klara av olika uppgifter och miljöer.

Vardagslydnad på Vift

Målgrupp

För hundar som god vardagslydnad och har redan gått en kurs i vardagslydnad.

Mål

Utveckla relation mellan dig och din hund och utmana er vardagslydnad på mer klurigare miljöer och situationer.

Innehåll

• Vidareutveckling av förarens relation till sin hund
  • Ha roligt och ha få prova på vardagslydnad i olika miljöer
  • Få chans att träna på er utmaningar

Vi vill att detta ska vara en rolig och utvecklande kurs för både hund och förare. Vi vill att förare och hund ska utvecklas tillsammans och lära sig klara av olika uppgifter och miljöer.

Som kursnamnet antyder, vi kommer träffas i olika miljöer så vi kommer att vara både på klubben och i närområdet, men även i Vällingby centrum under kursen.

Under kursen kommer vi bla. att träna på saker som kan hända på promenader, hantering av hunden, åka kommunalt, lära sig läsa av och hantera din hund och stärka relation mellan dig och din hund!

I anmälan, skriv gärna i den öppna textrutan om vad er era utmaningar i vardagen?

Annat

• Du ska ha gått vardagslydnadskurs eller har tränat mycket med din hund och har en god grundlydnad
  • Max 2 personer per hund. Ange vid kommentarsfältet om ni blir två.
  • Vår klubb ligger närheten av en skytteklubb, så skottljud kan förekomma.

1750 kr för VBK medlem

Medlemskap hos Vällingby Brukshundklubb krävs. Är du ännu inte medlem, kan du teckna ditt medlemskap här:
Du kan skapa ditt medlemskap efter du har fått bekräftelse att du har fått en plats på kursen. Medlemskap kostar 610 kr.

Du som redan är medlem i en annan lokal- eller rasklubben under SBK behöver inte betala förbundsavgift, utan betala bara lokalavgift 210 kr.

110 kr för familjemedlemskap för medföljande tonåringar och vuxna inom samma familj.

Instruktör

Lisa Holmberg & Jonna Smedberg

Kursdatum 2024

• Måndag 13/5 På klubben