Agriastipendiet

30 jan 202430 jan 2024

Svenska Brukshundklubben och Agria Djurförsäkring samarbetar kring Agriastipendiet som innefattar fyra stipendier: Årets klubb, Årets utbildare, Årets tjänstehundsekipage och Årets eldsjäl.

Nominera stipendiater

Senast 1 mars 2024

Styrelsen i klubbar och distrikt samt utskott har möjlighet att skicka in nomineringar.

Fyll i och skicka in formuläret Nominera stipendiater nedan med utförlig motivering senast den 1 mars 2024.

Stipendiaterna utses utifrån de inkomna nomineringarna av en jury bestående av tjänstemän på Svenska Brukshundklubben och Agria.

Stipendier

Årets klubb

Varje år delar Brukshundklubben och Agria ut 10 000 kronor till en lokal- eller rasklubb inom Svenska Brukshundklubben som under det gångna året genomfört insatser som varit av avgörande betydelse för föreningen.

Årets utbildare

Varje år delar Brukshundklubben och Agria ut 5 000 kronor till en medlem inom Brukshundklubben som varit av avgörande betydelse inom utbildningsverksamheten för någon av föreningens klubbar eller distrikt.

Årets tjänstehundsekipage

Varje år delar Brukshundklubben och Agria ut 5 000 kronor till ett tjänstehundsekipage med medlemskap i Svenska Brukshundklubben som under det gångna året utmärkt sig inom tjänstehundsverksamheten.

Årets eldsjäl

Varje år delar Brukshundklubben och Agria ut 5 000 kronor till en medlem inom Brukshundklubben som utmärkt sig genom ett brinnande engagemang utöver det vanliga.

Delas ut på kongressen

Stipendierna delas ut vid Svenska Brukshundklubbens årliga kongress i maj.