Tjänstehunds utbildningsdagar 2018

Svenska Brukshundklubben inbjuder till gemensam konferens för Tjänstehunds utbildningsdagar och Svenska Brukshundklubbens organisationskonferens.

Innehåll

Syfte

Tjänstehunds utbildningsdagar 2018 kommer att genomföras som ett gemensamt arrangemang för patrullhunds- och räddningshundverksamheten samt Svenska Brukshundklubbens organisationskonferens. Vissa delar genomförs separat och vissa delar gemensamt. Syftet är att vara en arena för dialog och informationsutbyte med målet att vi ska stå enade i våra beslut och fortsatta arbete framåt.

Innehåll & handlingar

Lördagen genomförs gemensamt för alla deltagare. Söndagen är uppdelad i tre block: distrikt och rasklubbar / patrullhund / räddningshund.

Under helgen kommer det även att finnas möjlighet för samtal med Svenska Brukshundklubbens valberedning.

För representanter från Försvarsmakten finns möjlighet att ansluta senare på lördagen, ca 16.00, till ett lägre pris. Se mer nedan.

Ett preliminärt program finns till höger på denna sida. Ett uppdaterat program, deltagarlista samt förslag från AG organisation 2020 inför lördagens workshop kommer skickas ut ett par veckor innan konferensen till alla anmälda deltagare.

Tider

Lördag 3 februari

09.00-09.15 Samling och kaffe (OBS större fika serveras senare på fm)

09.15 Konferensen inleds

Söndag 4 februari

12.30-13.30 Lunch och avslutning

Anmälan

Anmälan görs direkt på hemsidan, längst ned på denna sida. En automatisk bekräftelse på din anmälan skickas omgående till din e-post.

Får du ingen bekräftelse eller vill ändra något i din bokning så kontakta cecilia.sandstrom[at]brukshundklubben.se.

Sista anmälningsdag är söndagen den 10 december 2017.

Vi vill uppmärksamma er i distrikten på att ni kostnadsfritt får skicka två representanter, en för patrullhundsverksamheten och en för räddningshundverksamheten. OBS! Det är också viktigt att distrikten inte skickar samma respresentant till SBK:s organisationskonferens då konferenserna kommer ha separata program på söndagen.

Hotellet

Arrangemanget äger rum på Radisson Blu Arlandia hotell på Arlanda. För vägbeskrivning följ länken: http://www.radissonblu.se/arlandiahotell-arlanda/laege

Incheckning sker från klockan 15.00 på lördagen. För dig som har bokat hundrum går det bra att checka in redan vid 9.00.

Utcheckning sker senast klockan 10.30 på söndagen. För dig med hund kan utcheckning ske fram till 15.00. Meddela då i anmälan under "övrigt att meddela" att du önskar sen utcheckning. Säg också till om det vid incheckningen på hotellet.

Resor

Brukshundklubbens representanter

Brukshundklubbens representanter bokar sina resor enligt instruktion som skickas med inbjudan till tjänstehundsansvariga och räddningshundsansvariga i distrikten.

Tåg- eller flygbiljetter ska beställas i god tid så att lägsta möjliga pris kan erhållas.

Vid resa med bil kan biljett för parkering fås i receptionen. (Kostnaden går på faktura och ska därför inte betalas på plats.) Utbetalningsunderlag för kilometerersättning ska vara på kansliet senast 10 dagar efter utbildningen. Underlagen skickas via e-post till tjanstehund[at]brukshundklubben.se. Underlag med kvitton måste dock skickas per post till kansliet.

Övriga deltagare

Övriga deltagare bokar och bekostar själva sina resor. Eventuell parkering ska betalas direkt till hotellet och får inte sättas upp på rumsnotan såvida det inte finns med på en inköpsorder.

Kostnad

Brukshundklubbens representanter

Centrala medel bekostar resor och uppehälle för en representant för patrullhundsverksamheten samt en representant för räddningshundverksamheten från varje distrikt till utbildningsdagarna. Distrikten får skicka fler representanter men då på egen bekostnad. Distrikten väljer själva vilka representanter de vill skicka kostnadsfritt. För extra representanter faktureras kostnaden i efterskott. Se pris nedan för boende och mat.

Boende från fredag medges endast för de representanter som har lång resväg.

Övriga deltagare

Samtliga flottiljer, utbildningsgrupper, FHTE, HVSS, Ing2, FMUndSäkC inbjuds att på egen bekostnad sända representanter till utbildningsdagarna, se pris nedan för boende och mat.

Inköpsordernummer skall anges i anmälan och själva inköpsordern skickas till cecilia.sandstrom[at]brukshundklubben.se. Kostnaden faktureras i efterskott. OBS! Inköpsordernummer måste ha inkommit senast 5 dagar innan konferensen startar för att bokningen ska gälla. För sen avbokning (som hotellet debiterar SBK för) kommer faktureras fullt pris för.

Kostnad för boende och mat

Logi 1 natt i enkelrum, fika och lunch lördag och söndag samt fördrink och middag lördag kväll (Som dryck till maten serveras mineralvatten och lättöl. Önskas alkoholhaltig dryck går det att beställas till självkostadnadspris på plats.): 2 700 kronor.

Logi 1 natt i enkelrum, fika och lunch söndag samt fördrink och middag lördag kväll (Som dryck till maten serveras mineralvatten och lättöl. Önskas alkoholhaltig dryck går det att beställas till självkostadnadspris på plats.): 2 100 kronor. Gäller för deltagare som ankommer efter eftermiddagsfikat på lördagen.

Logi 2 nätter i enkelrum, fika och lunch lördag och söndag samt fördrink och middag lördag kväll (Som dryck till maten serveras mineralvatten och lättöl. Önskas alkoholhaltig dryck går det att beställas till självkostadnadspris på plats.): 3 600 kronor.

Upplysningar och kontakt

Vi frågor eller ändringar av bokningar kontakta Brukshundklubbens kansli, Cecilia Sandström via telefon 08-505 875 08 eller e-post cecilia.sandstrom[at]brukshundklubben.se

Behöver du hjälp på plats så går det också bra att ringa på ovanstående telefonnummer under hela helgen.

Varmt välkommen,

Försvarsmaktsgruppen & Räddningshundgruppen
Utskottet för samhällsnytta

Anmälningsformulär

Kontrollera att du skrivit rätt e-postadress då bekräftelse på din anmälan skickas via e-post.
OBS! Deltagare från utbildningsgrupper etc som representerar FM ska uppge inköpsordernummer från PRIO här ovan. Inköpsordern ska sen skickas till SBK:s kansli senast 5 dagar innan konferensen startar.
Önskas hundrum?
2018 fyller SBK 100 år och det vill vi ska synas på många sätt. Deltagare på konferensen kommer därför få med sig en t-shirt hem.